måndag 4 november 2013

Rödhake av Jo Nesbö


Och så tog jag äntligen tag i den tredje boken. Har hört så bra om böckerna så vill läsa dem. Jag har fått låna dem av min bror och jag tyckte både första och andra boken var sega och tilltala inte mig tyvärr. Men jag hade fått höra av flera att de två första böckerna var sega men sen skulle det bli bättre.
Nja. Vet inte om jag kan hålla med. De 100 första sidorna gick riktigt riktigt segt. Sen börja det släppa och jag hängde med mer och det börja hända lite saker.
Men jag kommer inte in i boken hur mycket jag försöker. Det är för rörigt och historien tilltalar mig inte. Jag vill se det alla andra ser i böckerna än gör jag inte det.
Men jag ger inte upp än. Jag ska läsa fler men nu måste jag få igång läsandet med nån annan bok.
Ni som gillar dessa böcker, blir det bättre snart? Eller är det bara jag som inte fastnar?

I Oslos nynazistiska kretsar styrs verksamheten med järnhand av någon med kodnamnet Prinsen. Harry Hole misstänker att denne Prinsen finns inom Oslopolisen. Misstankarna bekräftas då hans närmaste kollega mördas.
Under utredningens gång upptäcks en oväntad koppling till ett mörkt kapitel i landets historia, den grupp av norska frontmän som kämpade på Hitlers sida under andra världskriget. Allt tyder på att en av dem är tillbaka, som återuppstånden från de döda, för att hämnas. Denne vålnad skördar offer efter offer i ett helt lamslaget Oslo. Och detta är bara början, för allt tyder på att mördaren kommer att fullborda sitt blodiga verk den 17 maj...

5 kommentarer:

  1. För mig lossnade det med just den här boken :) Men det är ju faktiskt så att alla inte gillar allt.

    SvaraRadera
  2. Jag älskar Harry Hole, men har inte ens läst de tidigaste i serien.. Den senaste kunde jag inte ens lägga ifrån mig.

    SvaraRadera
  3. Jag ger det ett par böcker till. Har ju hört så bra om dem att jag också vill tycka om dem :)

    SvaraRadera
  4. Vi får se vad jag tycker sen... :-).

    SvaraRadera
  5. Ja, det ska bli intressant att höra Cissi :)

    SvaraRadera