söndag 14 juni 2015

Värdshuset av Nora Roberts


Ja, då var det dags för en romantisk serie igen :) Jag gillar såna här böcker där man får lite myspys och vet precis vad som kommer ske. Nora Roberts är en författare som är bra på dessa böcker. Så detta är bok ett av tre. Men efter läst halva första så vet jag vad de andra två böckerna handlar om och vad som kommer hända :) Men som sagt, det gör mig inget. Jag gillar att drömma mig bort i dessa historier. Skönt att varva mellan deckarna.
I denna bok håller man på att rusta upp ett värdshus och man får följa med i planeringen av inredning och arkitektur. Jag ser allt framför mig och jag vet att jag skulle trivas på detta värdshus och få bo i alla dessa härliga rum. Så jag ser fram emot fortsättningen av serien där bok nummer två ligger bredvid mig men ej påbörjad :)

Värdshuset är första delen i en ny romantisk trilogi som utspelar sig i den lilla staden Boonsboro i Maryland. Här bor de tre bröderna Montgomery som tillsammans med sin viljestarka mamma just börjat rusta upp stans förfallna värdshus, som de vill förvandla till ett modernt och charmigt hotell. Men familjens arkitekt, Beckett, har inte bara renovering i tankarna… I staden bor också den unga änkan Clare Brewster, som flyttat hem med sina tre små söner och öppnat en bokhandel i närheten av värdshuset. Beckett har varit hemligt förälskad i Clare sedan skoltiden, men alltid dolt sina känslor. Till sin förvåning upptäcker Clare att hon dras till det gamla värdshuset och till mannen som ritat det. Kommer deras kärlek att få en andra chans, nu när allt är på väg att förändras i Boonsboro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar