lördag 4 januari 2014

Bunkern av Hanna von Corswant


Denna bok fick jag av Tomten. Har helt missat att en ny bok hade kommit sen hennes debutbok "Barnflickan". Barnflickan var en bra debut och jag tyckte den var bra.
Så när jag fick denna så såg jag fram emot att läsa den. Jag gillar det läskiga och psykologiska som lovas.
Men nu när jag har läst den så har jag svårt att förstå den. Jag hänger inte alls med och vet faktiskt inte vad som har hänt. Jag förstår inte slutet. Den är rörig och ibland blir den för onaturlig för mig.
Periodvis gillar jag boken men när sista sidan är utläst så sitter jag som ett frågetecken. Vad har jag missat? Kanske bara jag som inte förstår den.

Påskhelgen närmar sig och Charlotta ser fram emot att åka ut och hjälpa till på den nu nedlagda minkfarmen. Det är en fin helg. Vädret är vackert och sysslorna rogivande på den gamla gården. De är trevliga, men kanske en aning udda de äldre damerna som har farmen. De andra som jobbar där, Lisa och Tomas, är också vänliga om än lite avvaktande, men alla gör sitt, gården ska bli fin till sommarens scoutläger. Allt vore perfekt om det inte var för den där drömmen. Och lukten.

2 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att den inte var så bra. Men ibland blir det så :-).

    SvaraRadera
  2. Cissi: Ja så blir det ibland. Men jag är glad att jag fick den för jag hade ändå tänkt läsa den :) Och jag kommer fortfarande hålla ögonen öppna på nästa bok.

    SvaraRadera