onsdag 22 januari 2014

Svara om du hör mig av Ninni Schulman


Äntligen är tredje delen här. Jag har slukat Ninni Schulmans två första böcker och har väntat på att få läsa den tredje. Så denna sluka jag också. Alltid ett kärt återseende när man får läsa om samma personer i bok efter bok.
Det finns en sak jag alltid stör mig på. Det är när privatpersoner blir inblandade och alltid ska ta saken i egna händer och hamnar i knipa. Samma personer varje gång. Så trött på det.
Men som tur är så är det bättre i denna bok än de tidigare.
Här får man även fundera en del och man misstänker nog rätt många :) Så inget sjävklart här inte.
Jag hoppas fler böcker kommer ut av Ninni och jag är fortfarande intresserad.

Tidigt en oktobermorgon samlas Uvanås jaktlag utanför slaktboden för att tillbringa dagen i Tiomilaskogen. Efter några timmar återfinns Pär Sanner, en av älgjägarna, död på sitt pass medan hans fjortonåriga dotter som varit med honom är försvunnen. Vem har velat göra Pär så illa? Har den tjuvskjutna vargen som hittades ett par veckor tidigare något med det hela att göra? Eller har hans tvivelaktiga affärer blivit hans död? Mordutredningen kompliceras ytterligare av att Hagforspolisens nytillsatta krimchef Petra Wilander är lika misstänkt som någon annan i jaktlaget. Samtidigt presenterar Värmlandsbladet sitt stora sparpaket. För att rädda sitt jobb och sin redaktion granskar den föräldralediga journalisten Magdalena Hansson mordet och tar därmed risker som äventyrar hela familjens säkerhet. Livet i den lilla byn blir en mardröm för Pärs änka när deras hemligheter grävs fram en efter en. Och vem är egentligen vän och vem är fiende när det knackar på dörren?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar