tisdag 8 april 2014

Tillbaka till livet av David Baldacci


Den här boken snubbla jag över av en slump när jag leta efter en annan bok av David Baldacci. Jag hade inte en aning om att han även skrev romaner. Jag läste om boken och fastna direkt. Kände att det här är en gråtbok. Så jag låna den på biblioteket och när jag började läsa den så var jag fast från första sidan. Jag sträckläste den och den var gripande men jag blev både glad och ledsen under bokens gång. Att förlora en förälder eller två som är unga måste vara hemskt. Livet är orättvist men finns mycket glädje också bakom allt det mörka. Kärlek inom familjen blir starkare och man tar vara på varje tillfälle ihop.
Även om det är en bok som man kan gissa till sig slutet så är den mysig. När sista sidan var utläst så kände jag mig tom. Ville inte alls att boken skulle ta slut. Så jag tyckte om den mycket och jag hoppas att få se fler romaner av David Baldacci. Blev stor kontrast mot hans andra böcker.

Julen står för dörren, men julglädjen saknas. Jack ligger på sin dödsbädd och förbereder sig för att ta avsked av sin älskade hustru Lizzie och de tre barnen när det otänkbara händer. Tragedin slår till igen och Lizzie omkommer i en trafikolycka på julaftons kväll. Nu finns ingen som kan ta hand om de tre barnen. De skiljs åt mot sin vilja och flyttas runt till olika familjemedlemmar.

Men när det är som mörkast börjar Jack mirakulöst återhämta sig. Han är fast besluten att återförena sin trasiga, olyckliga familj och kämpar för att bygga upp deras gemensamma liv igen. Han hämtar hem barnen och flyttar långt bort från släkt och vänner - till Lizzies barndomshem vid havet i South Carolina. Där under en oförglömlig sommar möter han kärleken igen och kämpar hårt för att han och barnen skall finna en väg tillbaka till livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar