söndag 26 oktober 2014

Fjärran stränder av Kristin Hannah


Beställde böcker nyligen för att ha några att läsa när jag åkte iväg på solsemester. Fastna vid denna bok och jag har tidigare läst Den frusna trädgården av Kristin Hannah som jag tyckte mycket om. Så denna fick följa med och jag påbörja boken på flyget och jag tyckte om denna bok. Jag gillar Kristin Hannahs sätt att skriva och det är lätt att komma in i dem och hennes sätt att måla upp miljöer och familjen får en att lätt komma in i boken. Historien är nära och man kan lätt förstå och känna igen sig och kan nog vara vanligt förekommande i familjer. Att hitta kärleken och att hålla fast vid den är inte alltid så enkelt.

Elisabeth och Jack Shore har det perfekta äktenskapet. Utåt sett. Men när de två döttrarna flyttar hemifrån blir det uppenbart att förhållandet har tappat gnistan och sakta men säkert glider makarna ifrån varandra. Trots det väljer Elisabeth att lämna sitt älskade hus vid Oregons kust och flytta med Jack när han får ett oemotståndligt jobberbjudande i New York.
Så inträffar en familjetragedi som vänder upp och ner på Elisabeths liv och hon bestämmer sig för att separera från Jack och flytta hem igen. Och i huset vid havet fattar hon ett beslut som förändrar allt ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar