söndag 7 juli 2013

Fantomsmärta av Thomas Enger


Det här är andra boken om journalisten Henning Juul.
En bok som jag fastnar direkt i och bara vill ta varje tillfälle i akt och läsa. Tycker denna bok var mycket bättre än den första och nu känner man Henning mer och vet vad som har hänt. Historien fortsätter och Henning och vi läsare vill veta vad som hände när olyckan var framme och hans son dog
Jag längtar redan till nästa bok...

I Oslos undre värld

"Om du tar reda på vem som har lurat mig så ska jag berätta vad som hände dagen din son dog."

Det
 meddelandet får kriminalreporter Henning Juul från den fängslade ex-torpeden Tore Pulli. Han hävdar att han är oskyldigt dömd för mord och vill att Henning ska hitta den riktiga mördaren. Sanningen har aldrig varit viktigare för Henning Juul. Och för att få fram den måste han bege sig djupt in i en mytomspunnen och svårgenomtränglig värld. Henning hittar fler frågor än svar och samtidigt blir han mer och mer osäker på om han kan lita på Pulli. Snart går det upp för honom att han är på väg att avslöja inte bara en utan flera gärningsmän. Gärningsmän som inte är att leka med. En stor kriminalroman och ett steg vidare i lösningen på gåtan om vem som mördade Henning Juuls son.   

2 kommentarer:

  1. Läste första boken i serien, Skendöd, för bara att tag sedan och den gav verkligen mersmak.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den var bra och denna snäppet bättre enligt mig så blir intressant att se vad du tycker :)

      Radera