tisdag 31 december 2013

Onda flickor av Alex Marwood


När jag åkte hem en dag efter jobbet så hade jag ingen bok att läsa så jag smet in på Pocketshop och såg denna bok nästan direkt. Såg ut som en bok för mig. Även texten och andra författares recensioner på bokens omslag lät lovande.
Men tyvärr höll den inte vad den lova. Den var inte så jobbig och ond som jag hade förväntat mig.
Och sen höll den sig mycket i nutiden och inte så mycket i dåtid som jag hade velat. Hade velat veta mer om själva bakgrunden till allt.
Så tyvärr ingen bok som fastna när den var utläst.

Sommaren 1986 dömdes två unga flickor till fängelse för mord. Tjugofem år senare rapporterar journalisten Kirsty Lindsay om en rad mycket obehagliga attacker på unga kvinnor.

Hennes efterforskningar leder henne till städaren Amber Gordon. Så träffas Kirsty och Amber på nytt, för första gången sedan den där svarta dagen då de var barn.
De blir snabbt medvetna om den stora fara de befinner sig i. Och med nya identiteter och familjer att skydda är de beredda att göra vad som helst för att bevara sin hemlighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar