måndag 12 november 2012

Dödens kemi av Simon Beckett


Nu har jag läst i fel ordning igen. Det här är första boken om David Hunter men jag har hunnit läst både den andra och tredje boken före. Man har alltid fått återblickar till denna bok så jag var nyfiken och veta vad som har hänt tidigare. Boken var väldigt svår att få tag på då den inte säljs bland de större bokkedjorna längre. Tur det finns bibliotek.
Som de andra böckerna så har jag slukat denna. Jag gillar sättet som Simon Beckett skriver och att man ingående får följa med på brottsplatserna. Tyvärr får jag en massa ofrivilliga bilder för mitt inre som jag gärna hade klarat mig utan :)
Det finns hela tiden en spänning och när man tror man vet hur det hänger ihop så händer det nåt nytt och man är tillbaka på ruta ett igen. Jag gillar David Hunter och är glad att jag har en oläst bok kvar att läsa om honom.

David Hunter var en gång i tiden en av landets mest framstående rättsantropologer, men en personlig tragedi satte stoppför hans karriär. Nu lever han ett lugnt och tillbakadraget liv som läkare i en liten by i Norfolk utan en tanke på attåteruppta sitt forna yrke.
När de svårt stympade liken av två unga kvinnor hittas vänder sig den lokala polisen till Hunter för att få hjälp. Motvilligt låter han sig övertalas och snart har han dragits in i en fullkomlig mardröm av rädsla, desperation och ond bråd död. För att få stopp en brutal och hänsynslös mördare måste han uppbringa all sin kunskap. Men han är inte beredd på det höga pris han tvingas betala - eller de fruktansvärda följder som ett enda litet misstag kommer att leda till!

2 kommentarer:

  1. Det är den här boken jag letar efter för att kunna börja läsa om David Hunter. Visst är det bra att hitta serier, men om de är gamla är det nästan kört.

    SvaraRadera
  2. Ja det är typiskt när en bok är svår att få tag på och man vill börja i rätt ordning. Men kolla biblioteken och sen såg jag att den finns att köpa på Bokbörsen :) Hoppas du får tag på den för bra är den!

    SvaraRadera