torsdag 31 januari 2013

Femtio nyanser av honom av E L James

Nu blev det min tur att läsa denna. Har hört så mycket om denna! Allt från att vara det sämsta som har skrivits till toppbetyg. Till slut ville jag själv se vad alla prata om. Så jag rensa huvudet från alla kommentarer om boken för att inte ha några förväntningar.
Oj, som jag sträckläste denna! Så fort jag fick tid över så åkte boken fram. Jag är fast och nu vill jag bara läsa nästa bok.
Men jag kan faktiskt förstå både dem som inte gillar boken och de som gör det.
Jag fastna för den för att jag vill veta mer om Christian Grey och hans bakgrund. Vad är det han är så hemlig och inte vill prata om?
Boken är väldigt speciell och som alla nog redan vet så innehåller den väääldigt mycket sex, kan nästan säga 3/4 delar av boken. Lite väl mycket detaljer och många scener som inte behövs.
Men jag har fått skratta och fnittra en del under bokens gång och jag kan se framför mig att det säkert är många som har suttit lite generade när de har läst denna bok :)
Nu hoppas jag bara att jag har andra boken inom kort.

När litteraturstudenten Anastasia Steele intervjuar den framgångsrike vd:n Christian Grey blir hon helt tagen - han är ursnygg, men skrämmande. Övertygad om att hon inte kommer att träffa Grey igen gör hon allt för att glömma honom, tills han en dag dyker upp på hennes jobb och bjuder ut henne.

Den naiva och oskuldsfulla Ana blir förskräckt när hon inser hur mycket hon vill ha Christian, och när han varnar henne för att komma honom nära blir hon bara mer intresserad.

Men Christian Grey är ingen vanlig man - stormrik, passionerad och kontrollerande, med mörka hemligheter som döljs bakom den perfekta ytan. Snart upptäcker Ana mer än hon någonsin kunnat ana om sina egna begär, och allt det Grey gömmer för omvärlden ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar