lördag 19 januari 2013

Min stora kärlek av Sarah Dunn

En bok jag trodde skulle vara bättre. Jag kände för nåt lätt och snabbläst. Och det var den men den var inte alls som jag hade väntat mig. Den var seg och jag kom aldrig in i boken. Till slut så skumma jag bara igenom slutet för att komma igenom den. Nä, inget för mig. Språket i sig var inget för mig. Det flöt inte på bara. Men så är det ibland. Allt passar en inte :)

Alisons liv är förstört - precis när hon trodde att det var som bäst. 

Alison lever det perfekta livet. Hon har ett lyckligt förhållande, en intressant karriär och bekymrar sig inte nämnvärt för morgondagen. Men en dag ringer hennes sambo och meddelar helt oväntat att han vill lämna henne för en annan!
Plötsligt ställs allt på ända och Alison kastas ut i ett singelliv hon inte alls är beredd på. Och när hon dessutom får sparken känns det som om det inte går att sjunka lägre. Hennes liv är förstört - precis när hon trodde att det var som bäst. Men är det verkligen det? Sökandet efter kärlek leder in Alison på helt nya spår, och sakta men säkert börjar hon förstå att det här kanske i stället är början på något nytt och spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar