lördag 5 mars 2011

Dömd till fängelse av Jeffrey Archer

Jag håller egentligen på med en annan bok men den går lite segt så då hitta jag den här boken som lockade lite mer så jag tog den emellan och det gjorde jag helt rätt i. Jag hade så svårt att släppa taget om den. Så spännande och jag tog vara på varje liten ledig minut för att läsa den. Så fort det var reklam på tv så läste jag och aldrig har en reklam varit så kort :)
Men som alltid är det tråkigt när den är slut. Kan absolut rekommendera boken och jag är nu intresserad av att läsa fler böcker av Jeffrey Archer och hoppas de är lika bra.

En man äter middag med sin fästmö på en restaurang. Några bord längre bort firar en annan man sin trettioårsdag. Ingen av dem känner varandra men när kvällen är slut har bådas liv förändrats.Danny Cartwright och Spencer Craig har vuxit upp i helt skilda världar. Danny växer upp i arbetarkvarteren i London, lämnar skolan vid femton års ålder och börjar jobba i en bilverkstad. Spencer däremot har gått på fina privatskolor och har blivit lovad en lysande framtid. På en trendig krog i London, firar Spencer sin trettioårsdag med sina närmaste vänner och Danny och Beth firar sin förlovning. Men kvällen får ett slut ingen hade räknat med. Danny arresteras för mord och döms till 22 års fängelse. Allt på grund av Spencers vittnesmål. Spencers karriär tar ytterligare fart medan Danny får sitta i fängelse och planera sin flykt - och sin hämnd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar