söndag 22 maj 2011

En dag av David Nicholls

I månader har jag väntat på att En dag skulle släppas på pocket i svenska. I maj kommer den fick jag höra flera gånger. När jag en dag åkte hem från jobbet passera jag som vanligt pocketshop ochn ser då boken plockas upp ur kartongerna. Jag var snabbt där och plocka åt mig en. Tjejen i kassan skratta när hon såg mig för hon vet att jag har gått och väntat på den.
Jag har hört så mycket positivt om boken så mina förväntningar var nog så höga man bara kan ha. Jag vill inte ha höga förväntningar för då kan man bli så besviken. Så jag satte mig direkt och börja läsa. Jag läste och läste och undrade vad som var så bra med boken. Men efter ca 100 sidor var jag fast. Sen gick boken i ett rasande tempo. En bok som framkallar alla olika känslor. Jag både log och grät. En bok jag kommer minnas länge.

Du kan leva hela ditt liv utan att inse att det du letar efter finns rakt framför dig ...15 juli 1988. Emma och Dexter tillbringar en natt tillsammans efter examen på universitetet. I morgon måste de gå skilda vägar. Men var kommer de att vara den här dagen om ett år? Och varje år som följer?En dag är en historia om kärlek och vänskap, om livet mellan 20 och 40. Det är en romantisk komedi med djup och värme, en bok man aldrig glömmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar