tisdag 10 maj 2011

På vinst och förlust av David Nicholls

Just nu går jag och väntar på att boken "En dag" ska släppas i pocket och det sker i dagarna har jag hört. Medans jag väntade så hitta jag denna bok av samma författare.
På framsidan av boken står kommentaren "Man kommer på sig själv att skratta högt hela tiden". Den kommentaren stämmer inte alls in på mig. För jag skrattade inte en enda gång. Jag tycker den var lite tragisk. Jag trodde jag skulle gilla boken men tyvärr var den seg och inte alls som jag förvänta mig.
Men jag ser fortfarande fram massor mot boken "En dag". Så den här har inte sänkt mina förhoppningar.

Brian Jackson har ett mål här i livet - att komma med i uttagningen till ett frågesportprogram som sänds i TV. Då han börjar universitetet lyckas han kvala in i laget och blir på kuppen hals över huvud förälskad i sin medtävlare Alice Harbinson. Om du gillar Nick Hornby och Adrian Mole kommer du att älska den här boken.
Brian uppvaktar Alice på alla tänkbara sätt, bjuder på romantiska middagar, skriver dikter tillägnade henne och framförallt försöker han imponera på henne med sina enorma kunskaper i värdelöst vetande. Och han lyckas nästan få sin drömtjej på fall. Om han bara inte hade varit så otålig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar