söndag 1 april 2012

Misterioso av Arne Dahl

Jag har haft den längsta lässvackan på jag vet inte hur länge. Har verkligen längtat tills läslusten kom igång igen och nu verkar den vara på G igen.
Jag har bekantat mig med Arne Dahls första bok. Blev tipsad om hans böcker när jag ville ha lite boktips i en bokhandel för då kan man få upp ögonen för nåt nytt som man själv inte ser. Så var det med denna. Och jag blev inte besviken. Det var en spännande bok och jag gillar när det utspelar sig här hemma i vårt land.
Jag tycker även om de olika personerna i A-gruppen som kompletterar varandra och som är så olika i sig.
Ser fram emot resten av böckerna i serien.

En svensk finansman mördas i sitt vardagsrum. Ytterligare en svensk finansman mördas i sitt vardagsrum. Allt tyder på att det kommer att fortsätta.
Rikskriminalen inrättar snabbt en specialenhet bestående av sex handplockade poliser från hela landet. Man kallar den för A-gruppen. De står inför ett mysterium.
Vem är den spårlösa gestalt som sitter i svenska finansmäns vardagsrum, lyssnar på jazz och skjuter dem med två kulor genom huvudet? Vad är det han vill? Media kallar honom Maktmördaren, och när spåren börjar leda i riktning mot ryska maffian blir läget riktigt kritiskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar