tisdag 17 september 2013

Högvatten av Donna Leon


Jag fortsätter min läsning med Donna Leon. Jag gillar hennes sätt och skriva och de lite annorlunda fallen i böckerna. Denna bok är nog den bästa av dem hitills. Jag fångades redan vid de första sidorna.
Tycker om kommisarie Brunetti och hans sköna stil. Jag vill bara läsa mer av Donna Leon och är glad att jag har mååånga böcker kvar att ta mig igenom.

Operamusiken dånar ut i högtalarna. Den firade operastjärnan Flavia Petrelli står glatt sjungande ute i köket och lagar mat medan hennes älskade, den amerikanske arkeologen Brett Lynch, vilar i andra änden av våningen. Plötsligt ringer det på dörren och när Brett öppnar attackeras hon av två främmande män som misshandlar henne brutalt. Kriminalkommissarie Brunetti får av en händelse höra om misshandeln och söker upp Brett på sjukhuset. Sin vana trogen blir han indragen i en komplicerad utredning som inbegriper internationell konsthandel, stora pengar och mäktiga män utan skrupler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar