tisdag 17 september 2013

Modershjärtat av Katerina Janouch


En ny bok om barnmorskan Cecilia Lund och hennes familj. En fembarnsmamma som alltid råkar ut för nåt allvarligt brott. Inget undantag i denna bok även om det har varit lite "snällare" i denna bok.
Jag är intresserad av Cecilias vardag och familjelivet samt hennes arbetsplats som barnmorska.
Men det måste nog hända nåt i böckerna för att folk ska vilja läsa även om det känns så onaturligt. För mig är relationerna i boken det primära och det andra kommer med på köpet.
Men som alla böckerna om Cecilia Lund så sträckläser jag även denna. Och ser fram emot nästa bok där jag får veta fortsättningen.
Tycker Katerina Janouch är fantastisk på att skriva om relationer och jag kan verkligen se alla dessa tankar och problem som kan finnas i en familj. Det känns så äkta.

En allvarlig olyckshändelse drabbar Cecilia Lunds familj. Mormor Sonja blir påkörd utanför sitt hem och lämnas liggande ensam på gatan. Cecilia och systrarna Susanna och Maria turas om att vaka vid hennes sida på sjukhuset, tillsammans med sin mor Christina. De är alla utom sig av oro. Vem kan vara så hjärtlös och feg och köra på en gammal kvinna?
Sakta kryper den oväntade sanningen fram: ett brott som varit fördolt i decennier är på väg att uppdagas och de få vittnen som kan berätta om det som hände måste tystas till varje pris. Och den sista av dem är Sonja

1 kommentar:

  1. Det är kanske dags att läsa hennes böcker igen. Jag har läst några av de första.

    Jag har taggat dig här:
    http://bokstunder.blogspot.se/2013/09/bokstunders-bokliga-bekannelser.html

    ...så om du vill och orkar får du göra en bekännelse.

    SvaraRadera