lördag 24 september 2016

De vackraste av Karin Slaughter


Här har vi verkligen en spännande och lite krypande känsla. Det är en psykologisk thriller och den sätter verkligen fart på nerverna i en. Jag kände pulsen stiga vid ett par tillfällen och jag ville inte släppa taget om boken.
Personerna i boken är inte dem man tror och att man kan ha en hel annan sida än den man visar sina närmaste. Att inte veta vem man kan lita på och själv ligga illa till gör allt så mycket värre.
Det är väldigt detaljerat i boken och det är otäcka scener som kan vara bra att veta om man är känslig.
Jag tyckte om boken mycket och jag kommer läsa mer av Karin Slaughter, detta är min andra bok av henne och jag är mer än nöjd.

Alla har hemligheter. Vissa är bara mer brutala än andra. Hennes man blir kallblodigt mördad. Hennes syster är spårlöst försvunnen.
När Claire börjar nysta i det förflutna förstår hon att livet hon levt aldrig varit på riktigt, och att hennes man inte var den hon trodde. Snart inser hon att sanningen är grymmare än hon någonsin kunnat föreställa sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar