tisdag 20 september 2016

Hungerelden av Erik Axl Sund


Hungerelden är del två i triologin om Victoria Bergman.
Jag kände att jag behövde läsa denna rätt snart inpå första boken för att inte tappa handlingen helt.
Boken är lite för rörig för mig. Det hoppar hit och dit mellan personer och nu- och dåtid så jag har svårt att hänga med.
Stundvis gillar jag böckerna men det är inga böcker jag kommer minnas en längre tid. Men nu när jag är inne i handlingen så vill jag läsa sista boken för att få veta hur det går.

Poliskommissarie Jeanette Kihlbergs arbete med att lösa fallen med de döda invandrarpojkarna avbryts när en framgångsrik företagsledare mördas i Stockholm, på ett i det närmaste rituellt sätt.

Flera märkliga detaljer gör att det ser ut som hämnd.Men, hämnd för vad? Psykologen Sofia Zetterlund kopplas in för att bistå med en gärningsmannaprofilering.Ett arbete som blir problematiskt då de samtidigt inlett en kärleksrelation.

Jeanettes fortsatta sökande efter den försvunne Victoria Bergman leder inte bara till internatskolan i Sigtuna utan också till Danmark och händelser i det förflutna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar