måndag 16 januari 2017

Tvinga mig av Lee Child


Ja, den här boken köpte jag i somras men nåt gjorde att jag inte kände för att ta tag i den. Lee Childs böcker är ju bland mina favoriter och jag brukar sträckläsa dem.
Men nu har jag läst denna och tyvärr är det nog den sämsta boken i serien enligt mig. Den var alldeles för seg och det hände inte så mycket mot det annars gör med Jack Reacher. Jag väntade på att det skulle vända men det hände aldrig.
Men jag deppar inte för det. För har man lyckats skriva ett tjugotal bra böcker i en serie så finns det självklart ett par sämre. Så jag längtar redan till nästa och då kan det bara bli bättre :) Lee Child står kvar på tronen.

Reacher kliver av tåget i Mothers Rest, en hemlighetsfull stad befolkad av vaksamma människor. Han möter en kvinna på perrongen som letar efter sin försvunna detektivpartner, och Reacher bestämmer sig för att hjälpa henne. Snart är de mitt uppe i en desperat färd genom landet och genom de dolda delarna av internet. Sökandet efter sanningen leder dem tillbaka till Mothers Rest, där Reacher måste möta en mardröm värre än han någonsin hade kunnat föreställa sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar