lördag 19 oktober 2013

Enkät - Mina läsvanor


Bokstunder taggade mig att göra denna enkät. Alltid lite roligt att läsa om andras vanor :)

1. Har du en speciell plats hemma där du brukar läsa?

Nej, jag läser lite överallt. Soffan, sängen eller i köket medans jag lagar mat.

2. Bokmärke eller random pappersbitar?

Jag har bokmärke för det mesta. I annat fall så kan det bli en pappersbit och i sista hand så viker jag kanten längst upp men då endast när det är mina egna böcker.
3. Kan du sluta läsa när som helst eller måste du sluta efter ett kapitel eller ett visst antal sidor?Jag avslutar helst vid ett kapitel men jag kan sluta när som helst.
4. Äter eller dricker du någonting när du läser?
Det är olika. Är jag hemma så blir det oftast nåt att dricka. Jag vill inte bli kladdig om fingrarna när jag läser.
5. Brukar du lyssna på musik eller ha TV:n på när du läser?
Sitter jag på bussen eller tåget så har jag ofta musik i öronen när jag läser och hemma har jag ofta tv:n på om jag sitter i soffan. Jag har oftast ljud på i bakgrunden när jag är hemma och aldrig tyst.
6. En bok i taget eller flera samtidigt?
Oftast en i taget men ibland kan jag ha två samtidigt men då måste det vara två olika genre på dem.
7. Läsa hemma eller överallt?
Jag läser överallt. Har alltid en bok i väskan. Jag har en bit att åka till arbetet så där läser jag en del.
8. Läsa högt eller tyst i huvudet?
Läser tyst.
9. Hoppar du fram i boken eller hoppar du över stycken?
Jag läser allt men i vissa fall kan jag skumma igenom stycken för jag har väldigt svårt att sluta läsa en bok även om jag inte tycker den är bra.
10. Bryta rygg eller inte?
Nej! 
11. Skriver du i böcker?
Nej, aldrig.
12. Vilka taggar du?Ingen. Frivilligt om någon vill göra den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar