söndag 15 juni 2014

Utsuddade spår av Dror Mishani


En kriminalroman skriven av en israelisk författare. Denna bok fick jag av min syster och en bok som jag har velat läsa då det lät spännande och lite annorlunda när det utspelar sig någon annanstans i världen än vad vi är vana vid.
Jag började läsa den redan i början av veckan men har varit så trött så jag har inte hunnit läsa mer än någon sida i taget så nu i helgen har jag äntligen tagit mig tid och ro att läsa den.
Det är första boken i en triologi och fortsättning följer i nästa bok men man har fått svar på några frågetecken men nya dyker upp i slutet av boken.
Jag gillade boken och den var lite annorlunda än mot andra kriminalromaner man läser men jag gillar det. Jag gillar även polisinspektör Avraham som håller i fallet.
Jag ser fram emot nästa bok och få reda på fortsättningen.

Tonårspojken Ofer försvinner spårlöst från ett lugnt förortsområde utanför Tel Aviv. Det finns ingen synbar förklaring till hans försvinnande och inga som helst spår. Kommissarie Avi Avraham får fallet på sitt bord.

Ju mer Avraham får reda på om pojken, desto mer förvirrad blir han. Hans främsta ledtråd är Ofers granne och privatlärare Zeev Avni. Men kommer grannens underliga berättelse att hjälpa utredningen framåt? Eller är han själv inblandad på något sätt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar