söndag 29 juni 2014

Lågor av hat av Erin Kelly


Denna fick jag av en vän när jag fyllde år. En bok som jag inte har hört talas om och känner inte igen författaren. Men det är en psykologisk thriller och det är nog den genre jag gillar mest :)
Först och främst blev jag lite förvirrad när jag börja läsa för namnen stämde inte med texten på baksidan. Det har alltså blivit två fel och rörde till det innan man kom in i boken. Kan vara bra att veta om man ska läsa den.
Boken är uppdelad i olika delar. Man får alltså följa ett par personer ur deras liv och dennes synsätt så ibland är man på samma plats men en annan person som ser det från sitt håll.
Jag tycker om boken och den är spännande. Tyvärr har jag inte haft ork eller tid att läsa så mycket som jag velat denna vecka men nu i helgen har jag tagit mig tid och verkligen kommit in i boken.
Det är en bok som utspelar sig under en lång tid i livet med händelser på vägen som sedan utbryter i ett kaos av lögner och hemligheter.
Nu blir jag nyfiken att titta på Erin Kellys första bok efter ha läst denna.

Familjen MacBride har alltid levt ett bekvämt överklassliv, men när ett barn försvinner spricker fasaden, och sedan länge gömda hemligheter och lögner skapar ett ödesdigert mönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar