söndag 13 september 2015

You had me at hello av Mhairi McFarlane


Har haft en liten lässvacka de senaste veckorna men i helgen har jag försökt ta mig ur den och jag undrar om det var denna bok som var orsaken eller om den kom helt fel tid. Har dock bara läst ett par sidor i taget den senaste veckan men kom aldrig riktigt in i boken men kan bero på att det blev för lite läsning åt gången.
Boken är så förutsägbar. Inget överraskande alls och det kändes bara som en lång transportsträcka. Nja, alltså ingen bok som föll mig i smaken även om jag gillar feelgood-romaner men den här blev lite för lam. Så jag tror min läslust beror på boken för nu ser jag fram emot nästa bok i högen :)

Efter ännu ett gräl bryter Rachel förlovningen med Rhys, bara veckor innan bröllopet. Och plötsligt står ungdomsförälskelsen Ben framför henne. Det är tio år sedan de sågs, och den gamla vänskapen väcks till liv. Och för Rachel en hel del annat. Kruxet är att Ben ser Rachel som en gammal vän, punkt. Han är dessutom gift med en sanslöst snygg fru. Bara vara vänner alltså. Inga problem. Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar