onsdag 7 december 2016

Tannie Marias recept på kärlek och mord av Sally Andrew


Bilden och titeln på denna bok lockar mig verkligen. Eller i alla fall när det kommer till recept.
Jag har hört att den är lite småmysig men lite seg i början så jag var väl förberedd på det.
Jag blev nyfiken på flera maträtter och bakverk i boken då boken utspelar sig i Sydafrika och dess matkultur. Alltid kul att lära och få veta mer om andra länder och kulturer.
Men det är bara recepten som jag fastnar för i boken. Resten är tyvärr för mjäkigt och lite löjligt för min del. Jag hade trott och önskat att jag skulle fastna för boken och fått en myskänsla men nej.
Men det positiva är att i slutet av boken finns alla recept om man är intresserad av att vilja testa på lite nytt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar