torsdag 27 juli 2017

De fångade av Karin Slaughter


Som ni vet vid det här laget så fastnar jag lätt när det står "psykologisk thriller" på en bok. Ju läskigare desto bättre :) Men tyvärr är det inte många böcker som hamnar i den kategorin hos mig.
Och denna är inte en av dem. Men å andra sidan är det ett bra tempo i boken och Karin Slaughter är bra på att hålla en intresserad boken ut och det händer mycket.
Jag gillar hennes böcker men det är böcker som jag lätt glömmer handlingen rätt fort efter jag har läst klart dem. Men vill man ha en bra deckare så kan jag rekommendera hennes böcker.

En före detta polis med tvivelaktigt rykte hittas mördad. Blodiga spår på brottsplatsen avslöjar att det finns ytterligare ett offer: en kvinna. Men nu är hon försvunnen. När Will Trent börjar nysta i fallet leder frågorna till hans eget förflutna. Snart inser Will att hans tillvaro är ett korthus som kan fall sönder vilken sekund som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar