söndag 31 december 2017

Westins bageri & kafé av Solja Krapu-Kallio


Den här hade vi med i årets julklappslek på julafton. Jag, min syster och mamma ville alla tre ha boken så vi tog den av varandra innan tiden gick ut och den hamna till slut hos mamma.
Jag fick låna boken och inom ett dygn var den utläst. En mycket mysig och härlig feel-good roman.
Vi får möta flera olika personligheter och bakgrunder och alla har sin historia. Jag blir varm i hjärtat när 16-årige Habib kommer till bageriet för arbetsträning och för att komma in i det svenska samhället. Inte lätt som ensam, ung och flykting att ta sig an en ny del i livet.
Jag blir nyfiken på en kaka som bakas i bageriet och receptet finns i boken så jag ska testa att göra den vid tillfälle. Jag kunde verkligen känna dofterna och smaken när jag läste om den i boken.
Som tur är så är andra boken snart ute och man får fortsätta följa Westins kafé :)

Med detta så vill jag önska Er alla ett Gott Nytt År!

Sigrid Westin ska fira jul tillsammans med bästa väninnan Natalie inne i stan. De ska ha en riktig myshelg, gå på spa och äta ute, och förstås prata om sina senaste dejter. För första gången tänker hon inte åka hem till familjen i Stornäs. Men hon borde kanske ha förstått att inget blir som man planerat.

När en olycka inträffar och Westins bageri & kafé står utan ledning, just när julen knackar på dörren, känner hon sig tvingad att åka tillbaka hem och ta över rodret. Att flera av traktens ungkarlar uppmärksammat hennes hemkomst underlättar inte. Men hon har ju ändå inte tänkt stanna kvar i Stornäs längre än nödvändigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar