söndag 31 december 2017

Sargad av Flynn Berry


Den här boken såg jag av en slump på tv när de hade bokrecensioner och jag tyckte den lät spännande och nåt för mig. Jag hade tur och den fanns precis nyinkommen på biblioteket så jag hade första tjing.
Den börja bra men sen blev den tyvärr mer och mer seg. Jag kände direkt vilken väg det skulle gå och det har jag känt tidigare med liknande böcker som t ex Gone girl. Det här var alltså inte min typ av bok och det borde jag ha förstått när jag läste på omslaget att den jämfördes med just Gone girl. Nu har jag lärt mig, hoppas jag :) Tyvärr drog boken ner min läslust helt då jag har svårt att läsa mitt i böcker och vill veta hur det går men det tog sin tid och nu minns jag inte ens hur den sluta.
Så det var ett bottennapp för min del.

Nora tar tåget från London till sin syster på den engelska landsbygden. Men den mysiga helgen som hon förväntat sig förvandlas till en mardröm när hon hittar Rachel brutalt knivmördad i sitt hus. Polisens frågor väcker minnen av den okände man som attackerade Rachel för femton år sedan. Är han tillbaka?

Nora tror att hon vet allt om sin syster, men när hon börjar göra egna efterforskningar visar det sig att Rachel har många hemligheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar