torsdag 26 juli 2012

Gåvan av Cecelia Ahern


Den här boken fick jag när jag var med i "En bok om dagen"s pocket och prasselutbyte. Den hade jag själv stått och tittat på i bokhandeln så det var väldigt passande att jag fick den. Det tog sin tid innan jag läste den men nu så.
Det är en väldigt annorlunda bok. Men det är en varm och rörande berättelse.
Lite för konstig för min smak ändå och jag satt undrande flera gånger under berättelsen.

Varje dag för Lou Suffern en kamp mot klockan. Han måste alltid vara på flera ställen samtidigt och göra tusen saker samtidigt. Om nätterna drömmer han rastlösa drömmar och när han är hemma med familjen vandrar tankarna ständigt i väg. Ingenstans finner han ro. På väg till jobbet tidigt en vintermorgon träffar Lou på Gabe, en hemlös man som sitter på gatan utanför kontorsbyggnaden. Lou blir nyfiken på honom och fixar ett jobb åt honom i postrummet. Men snart börjar Lou ångra att han hjälpte Gabe. Hans blotta närvaro gör Lou illa till mods och hur är det möjligt att Gabe faktiskt lyckas med att vara på två ställen samtidigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar