söndag 8 juli 2012

Vänskapsband av Elizabeth Noble


Har haft massor att göra på jobbet de sista veckorna och då ville jag nåt lättläst så då hitta jag den här på pocketshop en kväll på väg hem från jobbet. Lät som en bok för mig.
Jag har läst "vad mina döttrar bör veta" av Elizabeth Noble tidigare och som jag tyckte var bra.
Man kom snabbt in i boken. Man får följa Eve som lämnar England med sin man för att flytta till New York för att hennes man har blivit förflyttad dit. Hon känner sig ensam i NY och försöker passa in. När hon ser ett anslag om att planera terrassen för huset så ser hon sin chans att träffa lite nya människor i huset. Där möter hon Violet som är en äldre kvinna och har bott där länge.
Vi lär känna några fler i huset och deras vardag.
Det är mycket glädje och sorg i boken och man tror man vet vad som kommer hända men i den här boken är så inte fallet. En lättläst och bra bok och precis vad jag behövde.

Eve Gallagher lämnar England för ett nytt liv i New York och hon ser framför sig en hektisk storstadstillvaro där varje dag är ett äventyr. Det börjar bra, hon inreder lägenheten på Upper East Side, shoppar och njuter av New Yorks puls. Men snart upptäcker hon att livet där inte riktigt är som ett avsnitt av Sex and the City.

Eve känner sig ensam, mer ensam än hon någonsin varit. Och vad hon mest av allt behöver är en vän. Lyckligtvis bor Eve i ett hus där det döljer sig en berättelse och en möjlighet till vänskap bakom varje dörr. I lägenhet 6A bor Jason Kramer. Han tvivlar på sin kärlek till sin fru och har istället börjat intressera sig för grannen, den vackra Rachael Schulman i 6B. En annan granne, Trip Grayling, är van att få som han vill. Men när han förälskar sig Emily Mikanowski vänds hans värld upp och ned. För honom är det kärlek vid första ögonkastet, från hennes sida är däremot intresset svalt. Inte förrän hon i sin tur lär känna den blyga grannen Charlotte lär Emily sig värdet av romantik i tillvaron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar