tisdag 19 februari 2013

Elsas hemlighet av Sofi Fahrman


Det här är den tredje och sista boken om Elsa. Det var länge sen jag läste de två tidigare böckerna så jag mindes inte riktigt hur det sluta i den förra boken men man är snabbt tillbaka i handlingen.
Jag ville läsa den sista boken och få ett avslut. Men jag känner att jag kanske är snäppet för gammal för de här böckerna. Ibland vill jag bara gömma mig bakom skämskudden.
Tycker inte den här boken var nån större hit. Det gick fort att läsa den och enkel på det sättet men den gav inte så mycket. Man förstod hur det skulle sluta. Så jag tycker det är skönt att det är över nu.

Elsa är tillbaka - lite äldre, lite mer erfaren och kärare än någonsin! Efter ett par år som moderedaktör på Bladet med rapportering från modeveckor, Elegancegalor och bröllop får Elsa ovälkomna nyheter: Bladet måste säga upp ett stort antal medarbetare och hon är en av dem. Beskedet kommer som en fullständig chock och Elsa blir mer rådvill än någonsin - vad ska hon ta sig till?

Som tur är finns pojkvännen sedan ett par år tillbaka, Hugo, vid hennes sida. Han är inte bara en av Sveriges mest uppskattade modeskapare utan också Elsas stora kärlek. En hamn i stormen, den hon kan luta sig mot när det blåser hårt runt henne.

Med hjälp av Hugo och sina närmsta lägger Elsa upp en plan för sin framtida karriär. Men ska Elsa få det hon vill ha? Och ska Hugo få reda på hennes stora hemlighet?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar