onsdag 13 februari 2013

Femtio nyanser av mörker av E L James


Fick låna denna bok strax efter ha läst den första delen och jag släppte boken jag hade påbörjat för att kunna börja läsa denna direkt. Nackdelen med de här böckerna är att jag får inget annat gjort utan tar varje ledigt sekund till att läsa och jag får inte tillräckligt med sömn på nätterna för att jag läser för länge :)
Som den första delen så fångar denna bok mig lika mycket. Jag får veta mer om Mr Grey och det är det jag väntar på att få ta del av. Vi börjar komma nånstans i historien nu och sexet har minskat något i denna bok och det är bra. Nu väntar bara den tredje och sista boken och jag hoppas att det kommer kännas som ett bra avslut på denna triologi.
Vill inte skriva mer och avslöja nåt för dem som inte har läst böckerna.
Men jag måste ärligt säga att lite förtjust i Mr Grey är jag allt ;)

Bortskrämd av de mörka hemligheter som den vackre, men plågade, Christian Grey bär på har Anastasia Steele lämnat honom. Hon har nyligen tagit sin universitetsexamen och fått praktikplats på ett bokförlag i Seattle.

Men Christian upptar oavbrutet hennes tankar. När han vill träffa henne igen kan Ana inte neka honom, och äntligen får hon veta mer om det mörka förflutna som har gjort honom så driven, kontrollerande och krävande. Men medan Christian brottas med sina inre demoner måste Ana ta ett av de viktigaste besluten hon någonsin ställts inför ?



2 kommentarer:

  1. Jag är inte sådär överförtjust i böckerna men slutet är helt okej, det blir definitivt liksom och det kändes skönt :) Hoppas att jag inte avslöjade för mycket nu bara.. :/

    SvaraRadera
  2. Nej då, ingen fara ;)
    Jag har hört från andra att tredje boken blir ett definitivt avslut och flera tycker även att det är lite samma och att man redan kan historien redan och att man är nöjd när tredje är klar. Så det låter bra tycker jag :)

    SvaraRadera