måndag 25 februari 2013

Femtio nyanser av frihet av E L James

Och så var även tredje boken utläst nu. Jag har slukat böckerna en efter en och känns lite tråkigt att släppa Ana och Christian nu. Men nu är det ett avslutat kapitel och det sluta som jag hade förväntat mig. Men tyvärr tycker jag den här sista boken var den sämsta av de tre. Egentligen hade det räckt med de två första böckerna. Blev lite överdrivet och väl mycket drama i den här delen som jag tyckte var för mycket. Sen kan man deras liv vid det här laget så det känns som massa upprepningar och utfyllnad. Sen blir jag faktiskt irriterad på Ana som fortfarande skräms av Christian fast man vet hur han är och hon inte vet hur hon ska bete sig. Vill inte avslöja mer för dem som inte har läst böckerna.
Men jag kan inte låta bli att bli förtjust i Mr Grey :)
Det här är inga böcker jag rekommenderar till alla kvinnor att läsa för jag vet att det finns dem som inte alls skulle gilla böckerna medans andra gillar dem lika mycket som jag.

När den unga litteraturstudenten Anastasia Steele träffade den drivne företagaren Christian Grey föll hon handlöst, och de inledde ett passionerat förhållande. Ana blev både chockad och skrämd av hans sexuella preferenser och komplicerade historia - deras relation är en ständig kamp mellan begär, svartsjuka och villkorslös kärlek.

Nu har de allt: passion, närhet, rikedom och en värld full av möjligheter. Men Ana vet att det inte kommer att bli lätt att älska Christian - hon måste på något sätt lära sig att dela Christians livsstil utan att förlora sig själv. Samtidigt måste Christian kämpa med sitt kontrollbehov och ta itu med problemen i sitt förflutna.

Just när det verkar som om de tillsammans lyckats överbrygga alla hinder tycks ödet utsätta Ana för det hon fruktat allra mest ?

1 kommentar:

  1. Tycker att det är kul att läsa en recension av någon som gillar dem, för det är ju massor som gör men de flesta recensioner verkar tyvärr gå åt det mer negativa hållet. I alla fall de jag har läst.

    Jag har också läst alla tre, är inte överförtjust i dem och i den sista delen kan jag hålla med om dina punkter angående för mycket drama och upprepningar och så vidare. Men tycker att det är kul med en bok som fått så många att läsa som annars inte brukar läsa! :)

    SvaraRadera