måndag 25 februari 2013

Ögonblick att minnas av Nora Roberts

Det här är bok 3 av 4 om vännerna som driver en bröllopsagentur. Varje bok handlar om en av vänninorna och denna bok får vi följa konditorn. Den här boken har jag väntat på sen i somras. Jag som gillar att baka och dekorera har njutit av den här boken. Jag har drömt mig bort när beskrivningar av tårtor, bakverk och ljuvliga smaker tas upp. Och sen är det såklart en massa kärlek med :)
De här böckerna vet man precis hur allt kommer gå och hur det kommer sluta. Men jag gillar såna böcker. Man behöver inte tänka och grubbla utan det är bara att flyta med. Och den här boken fick mig att vilja baka ännu mer :)
Nu väntar jag bara på att sista delen kommer ut i pocket så jag kan avsluta serien.
I fortsättningen har jag sagt åt mig själv att inte börja läsa böcker i flera delar förräns flera av delarna finns att få tag på och inte gå och vänta på och hålla en på sträckbänken :)

Laurel är trött på att vara singel - särskilt som både Emma och Mac har så fantastiska pojkvänner. Att hon som konditor på bröllopsagenturen ständigt tvingas se hur andra lyckliga par hittar varandra gör inte saken bättre. Hon vill dock inte ha all den lyx som hennes kunder vill ha. Vad hon verkligen vill ha är en stark och intelligent man. En man som väninnan Parkers storebror Delaney som hon har varit förälskad i sen de var barn. Laurel är dock övertygad om att den välutbildade advokaten som gått på förstklassiga universitet är för fin för henne. Och varje gång hon träffar honom blir hon irriterad. När hon pratar med Del övergår det alltid snabbt till syskonliknande småbråk. Dessutom är Del så överbeskyddande när det gäller Laurel, Parker, Mac och Emma att han aldrig skulle kliva över gränsen med någon av dem. Men en dag tar Laurels oberäkneliga humör överhanden - och hon ger Del en arg, het och fullkomligt fantastisk kyss som vänder upp och ner på allting ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar