söndag 6 juli 2014

Du går inte ensam av Mari Jungstedt


Ännu en bok av Mari Jungstedt har kommit ut i pocket. Jag tycker om Mari Jungstedts böcker och denna var inget undantag. Jag fastnar alltid direkt i böckerna och så är det alltid trevligt att återse personerna i böckerna. Denna bok var lite annorlunda mot de tidigare böckerna. Men jag tycker inte det var nåt sämre i det. Boken var lättsam och fallen var i lightversion mot tidigare böcker men jag sluka boken och jag läser den mest för att återse karaktärerna i böckerna och relationerna.
Och nästa bok finns redan ute så den står jag på kö till på biblioteket. Längtar!

En sensommarvarm morgon i september försvinner treåriga Vilma från skönhetssalongen där hennes mamma arbetar. Ingen på den stillsamma kullerstensgatan intill Visby ringmur tycks ha sett vem eller vilka som förde iväg henne.
När ännu en flicka försvinner, denna gång från den årliga höstmarknaden i Hemse, intensifieras polisjakten.
   Den hektiska undersökningen leds av poliskommissarie Karin Jacobsson medan kollegan Anders Knutas kämpar för att komma tillbaka efter en depression. Kommer de att få tillfälle att utforska sina allt starkare känslor för varandra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar