söndag 22 februari 2015

Nittio minuter av Katarina Persson


För en vecka sen fick jag ett överraskningspaket av min kära syster. I den låg denna bok som jag aldrig har hört talas om. Men den locka mig direkt och det kändes som en jag-bok :)
Så i veckan tog jag tag i boken och jag fastna direkt. En riktigt mysbok och en sån bok som man förstår hur det kommer gå osv men jag gillar sånt. Jag läste ut den på ett par dagar och även fast det är två dagar sen jag läste ut den så tänker jag fortfarande på den och önskar den kunde fortsätta för jag vill inte att den tar slut. Men å andra sidan finns det inte så mycket mer att fortsätta på. Men det är väl så det är med böcker man gillar :)
Så gillar man enkla, romantiska, hollywood-aktiga, kliché-aktiga och dröm-aktiga böcker så har ni boken för er :)
Tack syster för boken. Du träffa rätt! :)

Svenska Nina har precis avslutat sina studier och återvänt till Los Angeles med drömmen om att arbeta på det berömda Visconti Hotel i Beverly Hills, bara för att upptäcka att hennes pojkvän sedan flera år gjort upp egna planer medan hon var borta. Planer som inte alls passar ihop med hennes.
Efter att ha förlorat sin chans till drömjobbet ser hon ingen annan utväg än att ta det hett eftertraktade jobbet som assistent åt en av Hollywoods mest populära skådespelare, Jake Wakefield. Jake står på toppen av sin karriär och har till synes allt en människa kan önska sig. Allt han behöver är någon som ser till att hans liv förlöper så smidigt som möjligt. Någon att lita på.
Krocken är oundviklig när den praktiska, jordnära Nina kastas rakt in i den galna, glittrande värld som är Jakes vardag. Men med tiden visar det sig att Jake är mer än bara en charmig yta och en speciell relation börjar växa fram mellan dem. Kanske kan jobbet som hans assistent innebära en biljett till allt det där hon drömt om?

2 kommentarer: