tisdag 11 augusti 2015

Okänt hot av Dror Mishani


Det här är andra boken av Dror Mishani och jag tycker det är kul att det kommer upp lite nya författare runt om i världen. Som i detta fall från Israel.
Men tyvärr tyckte jag inte boken var så bra. Tyckte den var lite för seg för min del. Jag hann tyvärr tappa känslan. Men jag vill inte ge upp utan läser gärna nästa bok och förhoppningsvis är det bara en sämre bok av raden av många kommande :)

En sprängladdning hittas i en väska nära ett daghem i en förort till tel Aviv. Några timmar senare mottar polisen ett hot. Det visar sig bara vara början på något mycket större och mer skrämmande.

Kriminalkommissarie Avraham Avraham får uppdraget att leda utredningsarbetet, men han plågas av skuldkänslor från ett tidigare fall där ett barn var inblandat. Han är fast besluten att inte göra om samma misstag.

Men hur gärna Avraham än vill gottgöra sitt misslyckande är det kanske inte möjligt, inte nu när han står inför något som är mer komplicerat, förrädiskt undflyende och avskyvärdare än vad han någonsin tidigare upplevt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar