lördag 24 oktober 2015

Alla dessa vackra nederlag av Jess Walter


Jag har sett fram emot denna bok och kände för en mysig bok på semestern. Men jag blev så besviken :( Bokens första sidor börja bra men sen hoppa historien till nutid och jag hängde inte alls med. Sen hoppade historien fram och tillbaka mellan dåtid och nutid och jag tyckte bara det var jobbigt och inte alls nåt givande. Jag hoppade till slut över sidor där jag inte var intresserad bara för att bli klar nån gång men ändå gilla jag dåtidens historia och ville veta hur det gick. Men nej, när jag slog ihop boken efter sista sidan så kände jag bara glädje att boken var slut. Den blev aldrig bra. Det hade kunnat bli något bättre av detta. Tråkigt när man trillar på såna här böcker.

Italien 1962. Skandalryktena om den kaotiska inspelningen av storfilmen Cleopatra går som en löpeld över världen. Världsstjärnorna Richard Burton och Elizabeth Taylor har inlett en romans. I den lilla byn Porto Vergogna träffar en italiensk hotellägare en amerikansk skådespelerska. Historien får sin upplösning femtio år senare - i Hollywood.

Jess Walters Alla dessa vackra nederlag är en episk kärleks­roman som löper över decennier. Pasquale Tursis liv förändras ögonblickligen när han möter den vackra och mystiska Dee Moray. Hon är skådespelerskan som hamnat i fel by, han är italienaren som driver ett litet hotell tillsammans med sin sängliggande mamma. Men Dee är sjuk och inflytelserika människor från filmens värld vill ha tag på henne.

Hollywood, nutid. Den åldrade demonproducenten Michael Deanes förflutna kommer ikapp honom när Pasquale Tursi dyker upp, ett minne från en liten italiensk by han besökte många år tidigare. Tursi letar efter skådespelerskan som bodde på hans hotell för så många år sedan. Vad hände med henne? Lever hon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar