söndag 21 februari 2016

Ni älskar dem inte av Belinda Bauer


Detta är tredje boken jag läser av Belinda Bauer. De är lite speciella men det är nåt som lockar med dem. Denna bok var lite trög att komma in i och då brukar jag tappa läslusten lite. Men efter ett tag så börja det hända saker som får mig att fastna och boken blir bra.
Den är lite småäcklig på sina ställen men sånt rör mig inte så mycket när det är i en bok utan det som gör boken levande.
Jag har nu två böcker till av Belinda Bauer hemma men får se när de ska läsas.

Nioårige Pete väntar i bilen på mamma och pappa. När de kommer tillbaka är han borta. På ratten sitter en lapp: »Ni älskar honom inte.« Under högsommaren faller en mörk skugga över Exmoor. Barn blir bortrövade från bilar. Varje försvinnande markeras bara med ett kort meddelande en brutal anklagelse. Inga förklaringar, ingen begärd lösensumma... inget hopp. Polisen Jonas Holly står inför en farlig resa in i kidnapparens förvridna psyke, om han alls ska ha en chans att sätta fast honom. Men Holly är ännu skakad av en personlig tragedi är han över huvud taget rätt man för uppgiften? Åtminstone en person i Exmoor anser att Jonas Holly, när det gäller byns beskydd, är den siste att lita på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar