tisdag 13 december 2011

Fraktur av Karin Slaughter

Det här är den andra boken av Karin Slaughter. För lite sen läste jag hennes första bok Triptyk som jag tyckte bra om. Den här boken lånade jag på biblioteket och jag såg fram emot den.
Jag tyckte även om denna bok och att få följa specialagent Will Trent. Det är han som gör boken så bra för han är speciell och fångar ens intresse. Han har det tufft i arbetet och många mot sig men han går sin egna väg och det tycker jag om.
Jag längtar efter hennes nästa bok som inte har kommit ut på svenska än.

En kvinna kommer hem och hittar sin dotter död. Över flickan lutar sig en man med en blodig kniv. Den våldsamma kamp som utspelar sig mellan dem förändrar allt. Lokalpolisen klantar till utredningen och Will Trent, specialagent i Atlanta, kallas in för att hitta den brutala mördare som tycks hota bara de allra rikaste flickorna i staden. Till sin hjälp får han kriminalassistent Faith Mitchell, som från första stund tycker genuint illa om honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar