söndag 4 december 2011

Frågeformulär Julklappsbyte Large

Jag vill be min bokvän om ursäkt för att jag är sen med mitt frågeformulär men här kommer det iaf och jag hoppas det kan hjälpa dig lite.

* Vilken genre håller du dig helst till då du läser? Jag läser mest deckare och skönlitteratur, gillar "myspys"-böcker och växla med.

* Favoritförfattare? (Har du alla titlar eller har du läst alla titlar; alltså, är det idé att skicka något av just den författaren..?) Favoritförfattare är Lee Child och där har jag alla böckerna. Stora favoriter är också Mari Jungstedt, Viveca Sten och Giorgio Faletti men jag har alla böckerna av dem med så det är ingen idé att skicka nån av dessa.

* Läser du på andra språk än svenska? Vilka? Jag läser mest på svenska men jag har ett par enstaka engelska böcker som ligger och väntar men helst svenska böcker.

* Lyssnar du på böcker? Vilket format, i så fall? Nej, jag lyssnar inte på böcker.

* Samlar du på böcker av någon särskild författare? Se svar under 2:a frågan.

* Har du någonstans publicerat en lista över böcker som du har läst eller som du äger? I så fall, var? På denna blogg har jag publicerat alla böcker jag har läst sen jag börja med bloggen. Annars har jag även en lista här från ett tidigare byte. http://karma-design.blogspot.com/2009/08/boklista.html

* Vad är du ute efter, då du läser? (Bildning, äventyr, romantik, hjärngymnastik, nya erfarenheter..? Försök att berätta!) Jag läser mest för avkoppling, att drömma mig bort i en annan värld för en stund. Lär jag mig nåt så är det bara en bonus :)

* Finns det någon genre eller författare som du undviker? Vilken? Japp, jag läser varken Fantasy eller SF. Det går inte alls hem hos mig. Några författare som inte har gått hem hos mig är Karin Alvtegen, Mons Kallentoft och Johan Theorin.

* Vad har du läst, men tänkt "Aldrig mer!" om..? Den enda jag har känt så för är faktiskt Karin Alvtegen.

* Finns det någon genre eller författare som du gärna vill prova på, men inte kommit dig för? Vilken? Inte vad jag kan komma på. Överraska mig gärna! :)

* Finns det några särskilda titlar som du letar efter och som du skulle bli riktigt glad över att få?Nej, de har jag redan införskaffat.

* Finns det någon författare som du samlar på? Har du allt? Även här hänvisar jag till fråga nr 2.

Och så går vi över till övriga frågor.

* Vad gör du helst på fritiden? Jag umgås med nära och kära. Jag bakar och lagar mat ofta. Det är ett stort intresse. Gör även smycken när tid och lust finns.

* Samlar du på något? Nej

* Favoritfärg? Turkos är favoriten.

* Teve-serier som du uppskattar? Favoritserien är Sex and the city. Annars är Criminal minds en stor favorit.

* Favoritfilm? Eller: vilken slags film gillar du bäst? Har ingen favoritfilm. Kan tyvärr inte säga filken typ av film jag gillar mest. Jag kan se det mesta förutom Fantasy och SF.

* Föredrar du te eller kaffe? Vilken smak? Jag dricker både kaffe och te. Jag gillar starkt kaffe. I teväg gillar jag mest svarta téer. Gärna lite efter årstid. Fruktiga på sommaren och lite tyngre på vinterhalvåret.

* Vilket slags godis tycker du bäst om? Och hur är det där med naturgodis, egentligen..? Jag älskar choklad! I alla dessa former. Men gillar det mesta i godisväg. Naturgodis är gott men inte Japanmix.

* Stjärntecken? Tvilling

* Något som du verkligen skulle avsky att få i ett paket till jul? Inget med småkryp bara :)

* Något som du verkligen skulle bli glad över att få i ett paket till jul? Jag blir glad över det mesta, att någon har lagt ner tanke och själ att hitta nåt som kan passa mig :)

* Eventuella allergier eller födoämnesval (vegan, t.ex.)? Ingenting

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar