lördag 31 december 2011

Godnatt, finaste av Dorothy Koomson

Det här är min andra bok av Dorothy Koomson. Läste hennes första bok "Marshmallows till frukost" på engelska för ett par år sedan och den tyckte jag om så när jag såg denna så kunde jag inte låta bli att köpa den.
Jag tyckte om den här. Det är en fin berättelse om två nära vänner och deras uppväxt men som får problem när de blir äldre. Kärlek och svartsjuka kommer emellan. Boken innehåller allt som tillhör livet. Hur tufft livet är men att man alltid kan börja om.

Nova Kumalisi hade gått med på att föda ett barn åt Mal och Stephanie Wacken, men halvvägs genom graviditeten ändrade sig paret och lämnade Nova i sticket, gravid, rädd och ensam. Stephanie var överlycklig vid tanken på att bli mamma - ända tills hon hittade ett sms från Mal till Nova med texten: "Godnatt, finaste." Livrädd att förlora sin man till hans närmaste vän bad Stephanie honom att kapa alla band till Nova och hennes ofödda barn. När Novas som Leo åtta år senare hamnar i koma efter en olycka möts de alla igen och gamla hemligheter kommer upp till ytan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar