onsdag 21 december 2011

Värt att dö för av Lee Child

Den här boken har stått och ropat på mig från bokhyllan ett tag. Jag har längtat att få läsa den men haft lite biblioteksböcker som har fått gå före. Men i helgen har jag bara fått unna mig till denna. Jag tröttnar inte på Lee Child och hans böcker om Jack Reacher, utan jag vill bara läsa nästa så fort jag har läst ut dem.
Visst, Jack Reacher är lite för bra för att vara sann ibland och lite väl mycket hjälte men jag gillar det. Jag vet vad jag får i böckerna och man vet hur det kommer gå men det är nog så spännande i vilket fall som helst. Så nu väntar jag på nästa...

För tio år sedan försvann en åttaårig flicka i Nebraska. Nu befinner sig Reacher där och utan att ha bett om det blir han involverad i fallet. Han märker dock snart att det är många som inte vill att hans undersöka saken närmare och det tar inte lång tid förrän Recher inser att han befinner sig i en mycket hotfull och märklig stad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar