lördag 23 januari 2016

Hämnden bär Prada av Lauren Weisberger


Här är uppföljaren till "Djävulen bär Prada" och det är en av mina favoriter både i bok och film. Har sett filmen ett antal gånger och lika bra varje gång.
Så när jag såg denna uppföljare blev jag skeptisk. Vill såklart att den ska vara lika bra men det är inte ofta man lyckas.
Nu i efterhand så ångrar jag att jag läste den. Den var inte alls bra. Skulle ha gått på min känsla.
Känner inte alls igen Andy i boken. Känns inte som samma person från förra boken.
Sen vet jag inte vad som menas med hämnden, vilken hämnd? Finns inget sånt alls i boken.
Så det är ingen bok jag rekommenderar. Håll er till första boken!

Nästan ett decennium har gått sedan Andy Sachs sa upp sig som assistent till Miranda Priestly på Runway Magazine. Ett drömjobb för de flesta, men definitivt inte för Andy. Nu har hon och Emily, hennes tidigare nemesis och kollega, startat ett exklusivt bröllopsmagasin tillsammans.

Tidningen gör succé och Andy skriver om det som ligger henne varmt om hjärtat. Emily planerar fester och säljer annonser. Inte nog med det - Andy har mött sitt livs kärlek, den snygge och självsäkre Max Harrison, ättling till en anrik mediafamilj.

Deras bröllop dominerar alla skvallertidningarna. Men samma dag som hon ska gifta sig upptäcker Andy ett hemligt brev med ödesdigert innehåll. Ingenting är vad hon trodde. Hennes nya liv leder tillbaka till en viss person som hon försökt att undvika under alla år ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar