söndag 29 augusti 2010

Diamanter är för evigt av Lauren Weisberger

Jag älskar boken och filmen "Djävulen bär Prada" så när jag såg att denna bok var skriven av samma författare så ville jag läsa den på en gång. Tjejig som jag är och både älskar skor och smycken så gjorde bokomslaget mig inte besviken.
En sån här chic-lit bok är härlig att bara få mysa sig igenom. Vi får bekanta oss med vännerna Leigh, Adriana och Emmy. De slår vad med varandra om ett par olika löften som ska gå igenom innan årets slut. Vad händer innan året är slut? Går löftena igenom?
Jag gillade boken och det är inte ofta jag inte vet hur boken ska sluta. Annars brukar man ha en känsla men det visste jag inte här så det var kul. Ja det är som sagt en vanlig mysbok när man inte känner för nåt annat.

I New York är tre kvinnor runt trettio bästa vänner:
Leigh - en bokförläggare med en besvärlig stjärnförfattare på halsen och den perfekta pojkvännen, Adriana - vacker och omsvärmad jetsettjej med dyra vanor och brasilianskt ursprung, och Emmy - nyligen dumpad av en hopplös pojkvän men med nytt restaurangjobb där hon får besöka främmande länder. Leigh och Adriana slår vad med Emmy; det kommande året ska hon ha ett one night stand på varje ny kontinent hon besöker. Adrianas motlöfte blir att hon ska ha ett monogamt och seriöst förhållande innan året är slut, men Leigh slipper löften - hon lever ju redan det perfekta livet. Men innan året är slut kan flera roller ha kastats om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar