söndag 22 augusti 2010

Död och lite kärlek av Alexandra Marinina

Den här boken hitta jag på biblioteket och ingen jag har hört talas om tidigare. Det jag blev nyfiken på är att det utspelar sig i Moskva och man får följa det ryska samhället. Vi får följa Anastasia Kamenskaja från Moskvapolisen och hennes arbete. Fastän Anastasia har semester så blir hon indragen i spelet och självklart har svårt att låta bli att dras med och lösa fallet.
För mig var boken mest spännande i början och i slutet. I mitten av boken blev det lite segt. En helt ok bok och jag skulle kunna tänka mig att läsa hennes andra deckare.

Samma dag som kriminalinspektör Anastasia Kamenskaja ska gifta sig med sin mångårige livskamrat Alexej får hon ett brev där hon hotas till livet. I rådhuset skjuts några timmar senare en brud till döds, och i tron att kulan var riktad mot henne själv ger sig Anastasia i kast med utredningen. Ganska snart står det klart att hon inte är den enda som hotats, och ytterligare en brud får sätta livet till innan Anastasia inser att någon är ute efter alla kvinnor som ska gifta sig i Moskva den dagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar