söndag 24 oktober 2010

Frågeformulär - Pocket & Prassel 4.0

Jag har anmält mig till Pocket & Prassel 4.0 hos En bok om dagen som är snäll och duktig och anordnar detta för oss. Det är andra gången jag är med och jag ser fram emot det så mycket. Jag blir som ett barn på julafton :) Så nu är det dax att hjälpa min hemliga bokvän lite på traven, jag har fått flera kluriga och finurliga kommentarer på mina bloggar från denne :) Jag verkar svår men det tycker jag inte, jag tycker alla andra är svåra, haha. Då ska vi se om jag kan hjälpa till lite då.

Här kan man först och främst hitta en lista där jag har lagt in böcker jag har och/eller läst. http://karma-design.blogspot.com/2009/08/boklista.html

Sedan har vi böckerna på denna blogg som jag har läst iår.

* Vilken genre eller författare gillar du bäst?
Jag gillar deckare och chic-lit. Jag gillar även verklighetsbaserade böcker.
Författare jag gillar är Mari Jungstedt, Lee Child bland annat men har deras böcker.

* Vilken genre eller författare är du nyfiken på?
Jag är intresserad av att börja läsa biografier, komma nära inpå och veta hur de är/var som personer. Någon speciell författare jag är nyfiken på kan jag tyvärr inte komma på.

* Vad har du läst, men tänkt "Aldrig mer!" om..?
Nåt jag inte alls är intresserad av är SF och Fantasy. Det går helt bort. Allt onaturligt och vampyrer är inte alls nåt för mig.

* Finns det någon författare som du samlar på? Har du allt?
Jag samlar på Lee Child och Mari Jungstedt och har allt där. Har även de flesta John Grisham men inte de senaste böckerna.

* Finns det någon lista publicerad, över vad du har läst genom åren?
Ja, la ut en tidigare lista förra gången jag var med. Den ligger högre upp i inlägget.

*Annat litterärt, värt att veta..?
Nä, det tror jag inte. Jag är rätt flexibel :) Det är svårt att göra mig missnöjd :) Jag skulle gärna bli glad att få en bok som min bokvän gillar mycket och vill dela med sig av och tycker man bör läsa.

* Vad äter du för godis?
Jag är en godistjej. Älskar choklad i alla dessa former.

* Naturgodis - ätbart eller inte..?
Naturgodis är jättegott.

* Dricker du te eller kaffe? Favoriter? Odrickbart?
Jag dricker både kaffe och te. Har en nespressomaskin hemma så där gör jag min espresso, latte och cappuccino och där är det speciella kapslar som gäller. Annars har jag en vanlig bryggare också. Te kör jag både påse och löste, favorit är svart te.

* Hobby?
Jag håller på med smycken, gillar att dansa (orientalisk dans bl a), baka och laga mat.

* Favoritfilm?
Jag har ingen favoritfilm. Har flera jag gillar som Bröllopsplaneraren, The Holiday mfl

* Favoritmusik?
Pop & RnB

* Stjärntecken?
Tvilling

* Favoritfärg?
Har ingen, alla är fina på sitt sätt.

* Samlar du på något?
Nopp

Nu hoppas jag att min hemliga bokvän har fått lite hjälp. Undrar du något eller vill ha svar på något mer så är det bara att fråga på :)

1 kommentar:

  1. Jag är inte din bokvän men hittade hit ändå. (Är med i Poicket och Påhitt) Känner igen mig i dina svar, hade kunnat svara precis likadant. Ska kika igenom din läst-listaq senare.

    SvaraRadera