lördag 23 oktober 2010

Kretsen av Veronica von Schenck

Det här är den andra boken om profileraren Althea Molin. I den här boken får Althea vara med om ett nytt brott där även hennes bästa väninna Emelie blir inblandad. En spännande bok men inte lika bra som första boken enligt mig. Jag fastnade inte alls lika mycket för denna, kanske för att jag hade för stora förväntningar på den. Jag hade semester när jag läste denna men ändå tog det tid att läsa den. Men den blev bättre mot slutet. Men jag tycker fortfarande om att läsa om Althea och hoppas på ännu en bok om henne.

Sedan profileringen av änglamördaren har uppdragen varit i det närmaste obefintliga.Relationen till Rickard gör Althea tveksam till att ta de uppdrag hon blir erbjuden i NewYork.Men så mördas en ITtekniker på Lindsteinska banken där Altheas väninna Emelie är säkerhetsansvarig. Den mördade mannen hittas på en bakgata, skjuten och med ett tarotkort - djävulen - instucket i munnen. I samma veva upptäcks ett omfattande dataintrång, miljontals kronor har stulits från banken under lång tid.Ytterligare ett mord sker, återigen lämnas ett tarotkort i den mördades mun. Polisen misstänker att en seriemördare härjar och vänder sig till Althea. Samtidigt blir det inbrott på Emelies kontor och hårddiskar kraschar till höger och vänster. Vem, eller kanske vilka, är det som Althea och Emelie har att göra med egentligen?

2 kommentarer:

  1. Oj du verkar svår! Men Enligt Kajsa I verkar det ändå inte vara enklare än så!

    Jag letar ledtrådar så du får rätt Prassel och Paket.
    Vad ska det innehålla...Vem VET?

    SvaraRadera
  2. Hej, va spännande att höra från dig. Jag, svår? Nej då! :) Jag hoppas mitt formulär kan hjälpa till lite.

    SvaraRadera