torsdag 30 april 2015

En doft av apelsin av Joanne Harris


En bok som jag har funderat på ett läsa ett tag nu. Den har funnits med länge men har inte riktigt reflekterat så mycket över den men en vän tipsa om den och jag fick denna bok och två till i triologin av henne.
Jag fick höra att den kunde vara lite seg i början så jag var väl förberedd. Tyvärr fastna jag inte alls för boken och det tog sin lilla tid att läsa klart den. Jag fastna inte för historien och jag saknade nåt. Det hände inte så mycket och det var mycket hoppande i då- och nutid så det var lite rörigt.
De sista 50 sidorna tog sig lite och blev bättre men tyvärr för sent. Men ändå glad över att ha läst denna och är inte avskräckt att läsa de övriga två böckerna men inte just nu direkt :)

När mor dog lämnade hon gården till min bror, förmögenheten i vinkällaren till min syster, och till mig, den yngsta, lämnade hon sitt album ...Dunkla händelser, kärlek och svek finns nerskrivna i den hemliga receptsamling och dagbok som är Framboise Simons enda arv från sin mor. Boken har hon med sig när hon under falskt namn återvänder till sitt barndomshem i den lilla byn vid Loireflodens strand där hon startar ett crêperie. Ingen i byn vet vem den mystiska änkan egentligen är, men i takt med att hon fördjupar sig i moderns dagbok blir hon upphunnen av det förflutna ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar