torsdag 9 april 2015

Erövraren av Buthler & Öhrlund


Forsättningen på serien om Christopher Silfverbielke. Jag har läst alla tidigare böcker om Silfverbielke och har verkligen slukat dem. Men den förra boken trodde jag var sista i serien då jag kände att det var avslutat och klart och jag kände mig färdig. Men sen fick jag veta att en bok till skulle komma och jag förstod inte alls varför eller hur det skulle utveckla sig. Men såklart måste jag läsa den och se. Men så besviken jag blev på denna bok! Det här var bara en tråkig och irriterande bok där man försöker hålla liv i serien. Jag störde mig att på var och varannan sida vill man ta livet av varenda människa man möter för att man stör sig på dem. Det värsta var att när jag närma mig slutet så insåg jag att det som ska hända inte kommer att hända i denna bok och att det blir minst en bok till. Varför inte sluta när det var bra? Nej, det här var ett bottennapp och jag tackar för mig.
Idag var jag inne i en bokhandel och jag prata med expediten och vi prata om denna serie och jag sa vad jag tyckte och hon tyckte det var intressant att höra då hon har hört flera nämna precis samma sak så kanske dags för Buthler & Öhrlund att ta till sig detta.

Psykopaten och seriemördaren Christopher Silfverbielke har med skrämmande medel lyckats bli frigiven från den slutna psykiatriska vård han dömts till.
Nu är han tillbaka med nya djävulska planer i sinnet. I tv-rutan ler han mot det svenska folket och säger: "Tack - och förlåt!"
En ny mardröm kan börja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar